Konkurs Aktorskiej Interpretacji Piosenki 2019

Zapraszamy na Konkurs Aktorskiej Interpretacji Piosenki 2019. Aktorzy, wokaliści, studenci wyższych szkół teatralnych i muzycznych z Polski i z zagranicy, a także wszyscy chętni, którzy skończyli 18 lat – czekamy na Wasze zgłoszenia do Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki na 40. PPA.
Czas: do 3 lutego 2019. Przegląd odbędzie się we Wrocławiu w dniach 22-31 marca, organizatorem jest Teatr Muzyczny Capitol.

Konkurs Aktorskiej Interpretacji Piosenki składa się z trzech etapów. W dwóch pierwszych etapach wykonawców ocenia Rada Artystyczna PPA, w Finale – Jury w składzie: Magda Umer, Agnieszka Smoczyńska-Konopka, Łukasz Maciejewski, Jan Młynarski i Bogusław Sobczuk.

I etap – przesłuchania – 17 i 18 lutego 2019 – Wrocław, Scena Ciśnień Teatru Muzycznego Capitol
Uwaga: uczestnicy zamieszkali na stałe za granicą mogą przesłać nagranie live DVD lub umieścić takie zgłoszenie w witrynie YouTube lub Vimeo – do dnia 3 lutego 2019.
II etap – występ na PPA – 22 marca 2019
III etap – Finał – 29 marca 2019

Nagrody w Konkursie to:
– 3 tysiące zł dla każdego uczestnika zakwalifikowanego do Finału oraz
– Grand Prix – statuetka Tukana Złotego i 25 tysięcy zł, przyznawane przez Jury,
– statuetka Tukana Dziennikarzy i statuetka Tukana Publiczności przyznawane przez przedstawicieli mediów i publiczność na Koncercie Finałowym,
– nagroda Stowarzyszenia ZAiKS za najlepsze wykonanie polskiej piosenki – 10 tysięcy zł.

Formularze i regulamin można pobrać stąd: Regulamin i zgłoszenie do KAIP
Wypełnione dokumenty z tekstami wykonywanych utworów należy przesłać do dnia 3 lutego 2019 – z dopiskiem KAIP:   pocztą na adres
Biuro Festiwalowe Przeglądu Piosenki Aktorskiej
Teatr Muzyczny CAPITOL, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 67, 50-019 Wrocław
lub faksem (+48) 71 78 90 470
lub e-mailem konkurs@ppa.wroclaw.pl

Cezary Studniak, szef artystyczny PPA, ma dla uczestników trzy podpowiedzi.

Po pierwsze: jak uczcić jubileusz? Przegląd Piosenki Aktorskiej obchodzi w tym roku 40-lecie, ale nie musicie patrzeć wstecz i robić retrospektywy konkursowych wykonań sprzed lat. Przeciwnie, to Wy pokażcie nam, czego od nas oczekujecie, jak ten festiwal ma wyglądać w przyszłości.
Po drugie: jak zaśpiewać? Szukajcie nowych ścieżek interpretacyjnych, nie idźcie na łatwiznę. Na PPA zawsze śpiewało się piosenki istotne. Nawet jeśli tekst jest „o niczym”, to poprzez interpretację pojawi się w nim dramaturgia i przekaz. Decydując się na udział w tym konkursie, musicie mieć coś do powiedzenia, a nie wyłącznie „ładnie śpiewać”.
Po trzecie: jak najskuteczniej zirytować jurorów? Zaśpiewać trzy najpopularniejsze i najbardziej oklepane „piosenki z Kanonu”. Pamiętajcie: twórczość autorów Kanonu Pioseneki Aktorskiej to nieprzebrane bogactwo tekstów – zaskoczcie nas swoim wyborem.

Skąd wziął się Kanon Piosenki Aktorskiej?
Daje gwarancję jakości tekstu i muzyki, jest wskazówką stylistyczną dla uczestników i jurorów. Jedna z piosenek przygotowanych na konkurs powinna więc być autorstwa Jacques’a Brela, Bertolta Brechta, Nicka Cave’a, Leonarda Cohena, Serge’a Gainsbourga, Jonasza Kofty, Wojciecha Młynarskiego, Czesława Niemena, Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory, Toma Waitsa, Kurta Weilla, Włodzimierza Wysockiego lub pochodzić z repertuaru Edith Piaf.

Scroll to Top