Wrocław BLISKO Mieszkańca

Centrum Zarządzania Kryzysowego we Wrocławiu wprowadziło system ostrzegania mieszkańców. Od dzisiaj ważne komunikaty dotyczące bezpieczeństwa można otrzymywać SMS-em, e-mailem lub poprzez aplikację BLISKO.

Wyzwaniem nowoczesnych miast XXI wieku staje się skuteczne i sprawne dotarcie
z informacją do swoich mieszkańców. W czasach, kiedy wszyscy żyjemy szybko, każda minuta jest na wagę złota, a dostęp do urządzeń mobilnych jest powszechny, jednym
z najlepszych rozwiązań jest zastosowanie komunikacji mobilnej.

Mobilna komunikacja w Polsce

Wyniki najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej w listopadzie 2018 roku pokazują, że 93,1% Polaków korzysta z telefonu komórkowego, a ponad 70% z nas z Internetu. Z danych wynika również, że najwięcej użytkowników Internetu posiada dostęp mobilny w telefonie (90,7%), drugi
w kolejności jest Internet stacjonarny, z którego korzysta 66,7% posiadaczy usług internetowych. Oznacza to,
że telefon czy smartfon jest zatem najlepszym i najszybszym narzędziem do komunikacji. Dodatkowo urządzenia mobilne są tymi, które zawsze
i wszędzie użytkownicy mają ze sobą. Skutkuje to tym, iż informacja przekazywana
w formie SMS lub MMS na pewno dotrze do odbiorcy, a co więcej, stanie się to w szybkim czasie. Statystyki pokazują, że obieranych jest 99% SMS-ów, z czego 90% odczytywanych jest  w mniej niż 3 minuty po ich dostarczeniu.

Wrocław realizuję ideą Smart City

Bieżąca komunikacja mobilna oraz przekazywanie najważniejszych informacji mieszkańcom, inwestorom czy turystom, to kluczowe priorytety dla Wrocławia.

Przygotowując model komunikacji Centrum Zarządzania Kryzysowego z mieszkańcami naszego miasta i biorąc pod uwagę dostępne statystki oraz badania, doszliśmy do wniosku, że jednym z najlepszych rozwiązań będzie komunikacja mobilna – zapewnia Bartłomiej Bajak, Kierownik Centrum Zarządzania Kryzysowego We Wrocławiu. – Dlatego postanowiliśmy rozszerzyć dotychczasowe metody ostrzegania i alarmowania na bardziej bezpośrednie i skuteczne. Daje ona możliwość przekazywania ważnych komunikatów dla mieszkańców przede wszystkim w sposób oczekiwany przez samych odbiorców.

Aplikacja BLISKO to również kolejny krok Wrocławia w realizacji idei Smart City, która zakłada, że miasto będzie oferowało swoim mieszkańcom m.in. wysoką jakość życia, dobrą infrastrukturę, ale również powszechny dostęp do informacji.

Nowoczesne miasto, to miasto przyjazne dla mieszkańców. W takim miejscu mieszkańcy mają wpływ na wiele codziennych spraw, ale przede wszystkim czują się bezpiecznie – wyjaśnia Wojciech Adamski, Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa
i Zarządzania Kryzysowego.

Aplikacja BLISKO bezpłatna i bez reklam

Mobilna komunikacja z mieszkańcami udostępniona przez Centrum Zarządzania Kryzysowego we Wrocławiu bazuje na teleinformatycznym systemie do komunikacji masowej SISMS. System, wykorzystywany przez administrację samorządową i służby mundurowe do błyskawicznego przekazywania informacji mieszkańcom na telefony komórkowe, jako jedyny w Polsce umożliwia zintegrowane przesyłanie wiadomości przez różne kanały. Użytkownicy otrzymują powiadomienia w postaci SMS, e‑mail oraz SMS Cloud czyli multimedialnych wiadomości na aplikację mobilną.

Każdy użytkownik może bezpłatnie zainstalować aplikację i zdecydować w jakiej formie chce otrzymywać powiadomienia od wybranych nadawców – tłumaczy Bartłomiej Bajak. Dostępne są trzy funkcje: SMS, e-mail lub aplikacja BLISKO. W zależności od potrzeb użytkownicy mogą otrzymywać informacje na przykład z CZK Urzędu Miejskiego Wrocławia, alerty bezpieczeństwa, w tym Child Alert, komunikaty służb porządkowych, powiadomienia o utrudnieniach w ruchu drogowym, o brakach w dostawie wody i prądu oraz wiele innych przydatnych wiadomości.

Wykupiony system jest zgody z wymaganiami polskiego prawa, nie posiada reklam
i pobiera jedynie niezbędne dane od użytkowników potrzebne od otrzymania wiadomości. Z podobnych usług korzystają już tysiące osób z różnych gmin na terenie Polski. Usługa jest już dostępna dla mieszkańców Wrocławia. Rejestracja do systemu jest bezpłatna
i jest dostępna poprzez stronę:
https://www.wroclaw.pl/portal/blisko.

Scroll to Top