Arlekiny 2024 rozdane !

Z inicjatywy wrocławskiego środowiska teatralnego, zgłoszonej przez Konrada Imielę, Wrocław wrócił do tradycji nagradzania artystów z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, który obchodzony jest 27 marca.

Nagroda otrzymała nazwę Arlekin i została przyznana w sześciu kategoriach za role w spektaklach granych przez wrocławskie teatry w ubiegłym roku kalendarzowym. Nominowanych zgłaszali dyrektorzy teatrów, a nagrodzonych wybrała Kapituła Arlekina. W jej skład weszli: prof. Mirosław Kocur, przewodniczący, red. Dagmara Chojnacka, red. Katarzyna Mikołajewska, red. Kamil Bujny, red. Magdalena Piekarska, dr Henryk Mazurkiewicz, red. Krzysztof Mieszkowski.

Laureatki i laureaci Arlekina 2024 otrzymali ufundowaną przez Prezydenta Wrocławia nagrodę pieniężną w wysokości 5000 zł oraz pamiątkową grafikę, nawiązującą do kolorowej rzeźby „Arlecchino” Alessandro Mendiniego przed wrocławskim Capitolem, autorstwa wrocławskiej ilustratorki, Joanny Gniady, tworzącej dla międzynarodowych magazynów, wydawnictw i instytucji kulturalnych.

1. Główna rola żeńska nominacje:

– Justyna Szafran za rolę Fedry w spektaklu „Fedra, czyli historia flanelowego wstydu” w reżyserii Agaty Dudy-Gracz w Teatrze Układ Formalny,

– Agnieszka Kwietniewska za rolę w spektaklu „Finnegans W/Fake” w reżyserii Katarzyny Kalwat w Teatrze Polskim w Podziemiu,

– Agnieszka Dziewa za rolę Glorii Beatty w „Czyż nie dobija się koni?” w reżyserii Radosława Rychcika we Wrocławskim Teatrze Pantomimy;

Arlekina 2024 otrzymała: Justyna Szafran

2. Główna rola męska nominacje:

– Rafał Cieluch za rolę Terapeuty/Pacjenta w spektaklu „Chamstwo” w reżyserii kolektywu Agnieszka Jakimiak – Mateusz Atman we Wrocławskim Teatrze Współczesnym,

– Rafał Derkacz za rolę Adama/Felicii w musicalu „Priscilla. Królowa Pustyni” w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego w Teatrze Muzycznym Capitol,

– Jan Kochanowski za rolę Ojca w spektaklu „Niepokój przychodzi o zmierzchu” w reżyserii Małgorzaty Wdowik we Wrocławskim Teatrze Pantomimy;

Arlekina 2024 otrzymał: Jan Kochanowski

3. Drugoplanowa rola żeńska nominacje:

– Anna Kieca za role w spektaklu „Trąbka do słuchania” w reżyserii Weroniki Szczawińskiej we Wrocławskim Teatrze Współczesnym,

– Izabela Cześniewicz za rolę Rosemary Loftus w spektaklu „Czyż nie dobija się koni?” w reżyserii Radosława Rychcika we Wrocławskim Teatrze Pantomimy,

– Lina Wosik za role w spektaklu „Trąbka do słuchania” w reżyserii Weroniki Szczawińskiej we Wrocławskim Teatrze Współczesnym;

Arlekina 2024 otrzymała: Izabela Cześniewicz

4. Drugoplanowa rola męska nominacje:

– Artur Borkowski za rolę Weterynarza w spektaklu „Niepokój przychodzi o zmierzchu” w reżyserii Małgorzaty Wdowik we Wrocławskim Teatrze Pantomimy,

– Przemysław Furdak za rolę Lekarza w spektaklu „Fedra, czyli historia flanelowego wstydu” w reżyserii Agaty Dudy-Gracz w Teatrze Układ Formalny,

– Miłosz Pietruski za rolę Terapeuty/Pacjenta w spektaklu „Chamstwo” w reżyserii kolektywu Agnieszka Jakimiak – Mateusz Atman we Wrocławskim Teatrze Współczesnym

Arlekina 2024 otrzymał: Artur Borkowski

5. Epizod nominacje:

– Eloy Moreno Gallego za rolę Królika w spektaklu „Niepokój przychodzi o zmierzchu” w reżyserii Małgorzaty Wdowik we Wrocławskim Teatrze Pantomimy,

– Wojciech Ziemiański za rolę Kanta w spektaklu „Pani Ka patrzy na morze” wg „Komendianta” Thomasa Bernharda” w reżyserii Pawła Miśkiewicza,

– Rafał Kozok za rolę Dozorcy/Medium w spektaklu „A statek płynie” w reżyserii Wojciecha Kościelniaka w Teatrze Muzycznym Capitol;

Arlekina 2024 otrzymał: Eloy Moreno Gallego

6. Debiut

– Sofia Onishchenko, Daria Bogdan, Vasylyna Martseniuk Teatr GAS (kreacja zbiorowa), Scena Ukraińska przy Instytucie Grotowskiego za spektakl Historia Ukrainy,

– Karolina Paczkowska za rolę Hanny w spektaklu „Niepokój przychodzi o zmierzchu” w reżyserii Małgorzaty Wdowik we Wrocławskim Teatrze Pantomimy,

– Gabriela Gola za rolę w spektaklu „Żyję!” w reżyserii Magdaleny Miklasz w Teatrze Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu.

Arlekina 2024 otrzymała: Karolina Paczkowska

Scroll to Top